OCD-förbundet söker kanslist

Är du en effektiv och strukturerad kanslist med stort engagemang? Då är du kanske den vi söker som vår nya kollega.

OCD-förbundet samlar personer med ocd (tvångssyndrom) och relaterade diagnoser samt deras anhöriga.  Omkring 5 % av befolkningen lever med någon av dessa diagnoser. Sjukdomen innebär ett stort lidande och OCD-förbundet har en viktig uppgift att stötta medlemmar, men också att sprida kunskap om våra diagnoser.

Nu söker vi en kanslist som vill delta i vårt arbete.

Vi är ett litet kansli, som sitter i trevliga lokaler i Björkhagen. Som kanslist hos oss är du ryggraden i kansliets arbete med administration, lokaler och ekonomi. Vi som arbetar här har stort engagemang, gott humör och vet att man på en liten arbetsplats får rycka in med lite av varje. Det finns ett stort utrymme för egna initiativ.

Vi söker dig som är effektiv, strukturerad och van att utrycka dig skriftligt. Du har arbetat med liknande uppgifter, och har kunskaper om enklare bokföring (vi arbetar i Fortnox). Vi förutsätter att du har god datorvana. Erfarenhet av föreningsarbete är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Administration
  • Fakturering
  • Enklare bokföring
  • Stöd till kanslichef

Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid (kan diskuteras). Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Lön enligt överenskommelse. Ange gärna ditt löneanspråk redan i ansökan.

Placering: Björkhagen.

Känner du igen dig? I så fall ser vi fram emot din ansökan, personliga brev och cv. Skicka till krillan.ahlsen@ocdforbundet.se  senast den 6 april 2022.