Välkommen på våra träffar

Det händer mycket i OCD-förbundet, och en stor del av vår verksamhet arrangeras av våra lokalföreningar.

Under de senaste åren har allt mer verksamhet blivit digital. Nu har du möjlighet att delta i aktiviteter på andra ställen i landet än du bor.

Hur anmäler jag mig?

All information får du av den lokala arrangören. Klicka på ”Läs mer” och kontakta lokalföreningen om du har frågor om evenemanget.

Tisdagshäng med OCD Sweden

Kom och häng med oss! OCD-föreningen Örebro arrangerar träffar tillsammans med förbundets e-förening OCD Sweden.
Öppen för alla, ingen anmälan.

Var: Du hittar zoomlänk på OCD Swedens instagram (namn: ocdsweden).

Varannan tisdag 18-20

För frågor, kontakta OCD-föreningen Örebro eller OCD Sweden.

Café- och samtalskvällar

Öppen digital träff för personer med diagnos inom OCD-spektrumet och deras anhöriga. Vi pratar om livet i allmänhet och OCD i synnerhet, tillsammans med en ledare från OCD-föreningen Stockholm.

17 jan, 14 feb, 13 mar kl. 18-20

Tricho/derma-träffar

Digital mötesplats för dig som har trichotillomani eller dermatillomani. Chans till erfarenhetsutbyte och att träffa andra i samma situation. Ledare är Johanna Persson, som själv har erfarenhet av trichotillomani. Begränsat antal deltagare.

25 jan, 22 feb, 21 mar, 25 apr
kl. 19:00-20.30

Tabu-träffar

Digital mötesplats för dig som har tvångstankar med tabubelagda teman som t.e.x att skada andra, sexualitet, religion m.m. Chans till erfarenhetsutbyte och att träffa andra i samma situation. Ledare är Snezjana, som själv har erfarenhet av tabutankar. Begränsat antal deltagare.

Tisdagar ojämna veckor kl. 18-20

Anhörigträff

Digital träff för dig som är anhörig till någon med tvångssyndrom eller annan diagnos inom OCD-spektrumet. En chans att möta andra med liknande erfarenheter! Ledare är Johanna Persson, själv anhörig. Begränsat antal deltagare.

3 feb och 6 apr kl. 14-16

BDD-träffar

Digital mötesplats för dig som har dysmorfofobi (body dysmorphic disorder, BDD). Chans till erfarenhetsutbyte, och att möte andra i samma situation. Ledare är Johanna Hennberg, som själv har erfarenhet av BDD. Begränsat antal deltagare.

5 feb, 5 mar, 8 apr kl. 18-20

Samtalsgrupp om ocd

Studiecirkel för dig med OCD eller som har en anhörig med OCD. Lär dig mer om diagnos, behandling och hur du tar hand om din egen hälsa. 12 träffar tisdagar 18-20.30 med start 13 februari. Kursen ges i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan. Begränsat antal deltagare.

Kurs i återhämtning

Studiecirkel där du får tillfälle att reflektera över vad som får dig att fungera och att må bra. 8 träffar måndagar 18-20.15 med start 18 mars. Kursen ges i samarbete med Studieförbundet vuxenskolan. Begränsat antal deltagare.

Frågepanel vad vill du veta om OCD?

Digital frågestund där personer med egen erfarenhet av tvångssyndrom eller anhöriga medverkar. Vad skulle du vilja veta om tvångstankar, tvångshandlingar och vägen till förbättring? Välkommen att ställa din fråga! Om du mejlar frågan i förväg till info@ocdstockholm.se har panelen chans att förbereda sina svar, men det går också bra att ställa frågan direkt under kvällen. Ingen fundering är för konstig! Ingen anmälan behövs, vi kommer publicera zoomlänken på Stockholmsföreningens hemsida dagen innan.
15 februari kl. 18-20

Kunskap och gemenskap på våra digitala föreläsningar