Sommarläger

Det första läger som Svenska OCD-förbundet anordnade hölls i Värmland 2003. Därefter har läger anordnats varje år någonstans i Sverige. Lägren brukar sträcka sig över fem dagar och äger rum kring månadsskiftet juli-augusti. Egentligen är det riktigare att kalla det kortkurs, men sommarläger har en trevligare klang och just trivsel, samhörighet och möjligheten att vara sig själv är det som brukar framhållas av deltagarna. Dagarna är schemalagda med föreläsningar av experter och medlemmar, som berättar om sina egna erfarenheter, samtal i grupper, underhållning, utflykter och andra aktiviteter. Självklart finns det också tid till att bara umgås och sitta och prata eller att ta en promenad eller åka och bada.

Årets läger hölls i vackra Leksand 27 – 31 juli

Folkhögskolan ligger vackert belägen omgiven av lövskog vid Siljans strand (med badmöjligheter) i byn Åkerö.

Det finns gott om sällskapsrum. Det finns en gångstig mestadels längs vattnet in till Leksand, som ger möjlighet till en trevlig promenad. Några cyklar finns också att tillgå. Besök gärna folkhögskolans hemsida: www.leksand.fhsk.se för mer information.

Hör av dig till kerstin.evesson@bredband.net telefon 044-43011 om du har frågor.