Hur är det att söka vård när man har ocd? Många för hjälp, men för en del blir det första mötet en katastrof och man får vare sig ett bra bemötande, förståelse eller den behandling man behöver. Här pratar Lena Nilsson, med lång erfarenhet av ocd och av arbete i brukarråd, om hur man från vårdens sida med enkla medel kan skapa bättre förutsättningar för det första mötet.

Hur är det att söka vård när man har ocd? Många får bra hjälp, men för en del blir det första mötet en katastrof och man får vare sig ett bra bemötande, förståelse eller den behandling man behöver.

Lena Nilsson är docent i pedagogik och seniorforskare med inriktning mot hälsofrämjande skolutveckling vid Högskolan Väst och tidigare ordförande i Svenska OCD-förbundet. Denna föreläsning kommer under hösten att hållas för primärvården på olika platser i Sverige.

När: 17/10, 18.00 – 19.30

Var: På Zoom, länk läggs ut samma dag som föreläsningen

Läs mer om hur Zoom fungerar

Du behöver inte anmäla dig.